fredag 24 maj 2013

Roligt med barnen IGEN!

Tro det eller ej, men idag hade jag kul med ungarna igen fast jag var själv med dem. Åtta års helvete och äntligen vänder det! Det känns värt det.

Dagen började med att tvillingarna fick följa med till jobbet eftersom någon hade spytt på dagis. Där satt de och tittade på iPaden och gjorde inget väsen av sig. Sen lämnade jag in dem till mamma på biblioteket så att jag kunde gå på mitt yogapass. Där var det vikarie och det visade sig att hon också var lärare. Jag frågade vad hon tyckte om det och hon svarade som precis alla andra; Jo jag gillar själva jobbet, men mötena... och dokumentationen... och gruppstorlekarna... och teamen som ska "hjälpa"en men bara tipsar om saker man redan har gjort eller skulle ha gjort om det var praktiskt möjligt... Vi förlorade lite den sköna yogastämningen, men sen gick jag och styrketränade och lugnade ner mig igen.

Eftersom det var Rocklunda marknad hämtade jag Rex tidigare och vi gick på marknaden alla fyra. Det var jätteroligt, men det blev dyrt eftersom det inte är kul med marknad om man är snål. Det måste ju åtminstone vara sockervadd, brända mandlar, metallicballong och minst tre åkturer var.

Vi åkte pariserhjul.

Alice åkte ensam i ett flygande hus...

...men ångrade sig när brorsorna spenderade sin sista biljett
i virvelvinden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar