torsdag 30 maj 2013

Idag var det jag som blev stucken

Nu sitter jag i soffan och tycker lite synd om mig själv. Jag var på vårdcentralen eftersom jag har tappat känseln i en del av foten. Jag tror inte att det är något eftersom jag mår bra i övrigt, men allt eftersom besöket fortskred kände jag mig mer och mer ledsen. Läkaren ville att jag skulle ta ett blodprov för säkerhets skull, och när jag satt i stolen började tårarna att rinna. 

Jag insåg att jag inte varit på Vallby vårdcentral sen vi var på det första besöket med Alice, och då var det också samma procedur med läkarbesök och att inte tro att det är något och ändå ta blodprov. Så ledsenheten smög sig på och nu tänker jag bara sitta i soffan under en filt och känna mig ledsen. Det är skönt att jag har den möjligheten och inte måste trycka undan känslan och skynda mig till nästa punkt på programmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar