torsdag 2 maj 2013

Delat barnbidrag-män får som de vill

Här kommer en skriftlig åsikt i alla fall. Läser i Aftonbladet att barnbidraget kommer att delas lika mellan föräldrarna. Det tycker jag är ett exempel på att när män kommer på att kvinnor har ett privilegium som inte de har så kommer det snabbt att bli en förändring. Jag tycker inte om att uttrycka mig svepande, men de nackdelar som mansrättsrörelsen påpekar att män har anser jag finns för att män historiskt inte har sett det som nackdelar. Men nu när fler män ser det som eftersträvansvärt att ha vårdnaden om barn så förutspår jag att den orättvisan som finns i vårdnadstvister, precis som orättvisan med barnbidraget, snart kommer att vara borta.

1 kommentar:

  1. Hey there, I found your site blogger.com while browsing http:
    //satankeranna.blogspot.com/. Just wondering, have you ever looked at incorporating further content to your blog posts?
    Don't get me wrong, your writing is excellent. But think about if you added some nice graphics or videos to give your posts just a little more "pop". Your material is top notch, yet if you were to apply more varied media, your page could definitely be one of the best in its subject compared to other sites on .

    Also visit my webpage basic auto insurance

    SvaraRadera