fredag 31 maj 2013

Jag ska köra räserbil!

Idag när jag stod och lagade mat ringde telefonen. Det var Els-Marie, min körlärare, vad ville hon? Först tänkte jag en sekund att det blivit något fel, att hon tänkte ta tillbaks körkortet. Sen tänkte jag att hon ville sälja på mig MC-kort eller tungt släp eller något.

Men jag hade vunnit en tävling som jag inte ens visste att jag hade varit med i, de hade tydligen lottat bland alla som tagit körkort, och jag har vunnit att få åka till Stockholm och köra Ferrari eller Lamborghini! 

Min första impuls var att tacka nej eftersom jag ju ogillar hela grejen med bensinslukare och att köra bil för nöjes skull. Först fattade jag liksom inte att det kunde vara ett pris att köra en bil av ett visst märke, och sen tänkte jag att någon annan kanske hade detta som sin stora dröm. Men sen kom jag på att jag antagligen kommer att tycka att det är skitkul och att jag dessutom får göra en liten roadtrip med Els-Marie. Så den fjärde augusti kan ni äta mitt damm. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar