lördag 12 januari 2013

Fjunis no more

Det värmer i hjärtat att Alice har fått så mycket hår att det inte syns att hon är sjuk längre. Jag har tyckt att det har varit jobbigt att folk hela tiden har sagt att det är så fint att håret börjar komma tillbaks, speciellt första gången eftersom jag visste att det skulle ramla av igen. Jag ville inte att hon skulle tycka att det var en grej så det blir en sak till att vara ledsen över. Speciellt som hon alltid tjatade om att hon ville ha kort hår som pappa innan hon blev sjuk. (Klippte det kort men inte 3 mm.) Ibland kallade jag henne också för fjunis och sa att det var så gulligt att hon var min bäbis som hade napp och bäbishår och åkte vagn fast hon var fyra år.

Men det är omöjligt svårt att låta bli att visa att jag är glad att hon nu har en lockig liten frisyr, åtminstone när hon är nybadad. Se själva:


















3 kommentarer:

  1. Jättesöt Alice!

    Dock påminner mig frisyren om när välmenande fastrar lät permanenta mig smålockig med axellångt hår och jag fick känna mig som en Cockerspaniel tills mitt vanliga raka vuxit ut igen. 8 år gammal var jag då. Dyrt och heligt lovade jag mig själv att aldrig någonsin locka håret igen och har levt lyckligt rakhårig sedan dess...

    Maria

    SvaraRadera
  2. Just det, det hade jag glömt. Du var säkert jättegullig!

    SvaraRadera
  3. Fast å andra sidan var du ju grymt stylish på fotona från tioårsåldern som du visade.

    SvaraRadera