onsdag 24 juli 2013

Utegymmet igen

Idag var jag otroligt seg, så det var tur att Emilia och jag hade bestämt att ta en kraftpromenad och en sväng i utegymmet på Rocklunda. För att peppa upp mig själv så sjöng jag lite karaoke på vägen dit. (Bra vibrationer.)

... med stora steeeg!

Jag älskar att sjunga och dansa när jag cyklar. En gång när jag var liten såg jag en kille som cyklade utan att hålla i styret, i stället höll han i sadeln där bak. Jag tyckte det såg så coolt ut och drömde om att en dag kunna göra detsamma. 

Ofta när jag uppnått något jag drömt om tar det en kvart ungefär och sedan tar jag det för givet. Men att cykla utan att hålla i styret njuter jag mycket av än i dag. 



Jag träffade Emilia vid Friskis och vi började med en rask promenad runt 2,5:an. 



Sedan försökte jag få Emilia att gilla det utmärkta stockgymmet bakom Friskis, vet inte riktigt om jag lyckades. Men hon var duktig och kämpade på. 



Jag var också duktig. Fick vara lite kreativ  också eftersom det inte går att ställa in höjden på stockmaskinerna. 



Bara för att så rullade jag cementbollen en liten bit också. 



Är det någon av er som vill följa med på ett sånt här pass någon gång, så hör av dig! (Jogging är dock inte aktuellt.)

På hemvägen finns min favoritbacke att rulla ner för Titanic-style och låtsas att jag flyger. 

Oiii!

Och när jag kom hem belönade jag mig själv med hasselnötsmjölk till gröten i stället för havremjölk. 



Skönt att inte vara seg längre. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar