måndag 22 juli 2013

Nytt jobb!

Jag har inte letat efter ett nytt jobb eftersom jag ju brinner för att barnen på Vallby ska få den bästa möjliga musikundervisningen. Men det har gått segt, dels eftersom de som bestämmer inte riktigt fattat vad de behöver göra och dels eftersom jag ju knappt varit där. 

Jag har ju även jobbat på samma ställe i tretton år så när jag fick nys om ett jobb i Hummelsta där det fanns 70% musikundervisning på samma skola och dessutom i mindre grupper, så verkade det dumt att inte överväga den. 

Så om chefen hittar en ersättare för mig så börjar jag vid terminsstart. Det ska bli så kul att se hur duktiga ungarna kan bli när jag får jobba systematiskt med dem i sju år!

Ps, eftersom jag är sämst på att löneförhandla har jag fortfarande den lägsta lönen av alla mina lärarvänner. 

Pps, min kusin har varit här också!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar