onsdag 3 juli 2013

Lajvupplevelse och två konstiga dagar.

I går var jag, Alex och barnen i skogen här borta vid oss och gick en upplevelsestig ordnad av några lajvungdomar. Det var kul för de tre äldsta men lite för läskigt för de små.

En flicka från en annan värld behövde hjälp av
barnen för att komma tillbaks hem.

Men en riddare hindrade deras väg så de fick slåss.

En alv lärde dem skjuta pilbåge.

En svartalf gav dem en gåta att lösa
och gav dem trolldrycken de behövde,

Vi började gå tillbaka.

Men hindrades av en orch som stod och vrålade.

Han var seg men när alla barn och vuxna turats om att
 puckla på honom en stund blev han trött
så vi kunde springa ifrån honom.

Jag har sovit dåligt på sista tiden pga stress och hosta, så gårdagen blev konstig. Jag sov lite på förmiddagen, var i skogen och träffade troll och sedan sov jag lite på kvällskvisten också. I dag var jag ur slag, hade träningsverk i hostmusklerna och kände mig stressad av oklar anledning. När jag var på ICA Maxi fick jag ungefär som en panikångestattack så det gick jättelångsamt att handla. Sen hade jag bjudit över Jakob B på fika och funderade på att ställa in eftersom jag var sen och inte mådde bra, men som vanligt vann socialt umgänge. Och eftersom Jakob är så snäll och lugn så mådde jag bättre efter ett tag. Så då åkte jag till Djäkneberget och grillade lite med Vänsterpartiet också. 

Jag har läst att det finns ett begrepp för min sorts person, jag tror att jag är en typ av HSP som de kallar starksvag. Kanske jag läser boken om det någon gång om det blir ohållbart, men tills dess kör jag på. Utmattad av att ha gjort för mycket? Då räcker det med att bara fika med en person och grilla med några andra. Men nu ska jag lägga mig i alla fall och försöka få något styr på sovtiderna. Jag ska ju till Sabina i morgon och till Jenny i helgen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar