måndag 1 juli 2013

Aaarrrgghhh! På sjukhus igen.

Det har varit lite oklart när denna cancerbehandling är klar egentligen. Jag trodde att det var idag i samband med sista ryggsprutan så jag var glad eftersom vi inte skulle behöva sova något mer på sjukhus bara för att Alice har feber. Men det visade sig att det är om två veckor. 

Jag var ändå på gott humör på förmiddagen när Chrille och Alice var inne. De kom hem vid femtiden men hon var lite matt och ville inte ha någon mat. Sen började hon kräkas och det är en biverkning man kan få ibland, hon har haft det en eller två gånger. Otur att hon skulle få det sista gången, vi har ju bokat plats på lajvvandring i skogen i morgon också. Men ok, hon kanske hämtar sig. Sen kräktes hon igen, och sen, fan i helvete, fick hon feber också. 

Så nu sitter vi här igen, hon har just blivit undersökt och vi väntar på att Emlasalvan ska verka så de kan sätta nålen (som hon nyss blivit av med) för att de sedan ska kunna ta prover. Ett par timmar senare får vi veta om vi måste vara kvar. Så i bästa fall får vi åka hem vid halv tolv i kväll. 

Tjo. 




Uppdatering: De hittade inget så vi fick åka hem vid 00.15. Nu ligger jag här kl 01.13 och tänker att det var så här det gick till när jag inte kunde sova på hela natten. Är trött men fortsätter att stirra på iPhonen. 

LÄGG NER TELEFONEN OCH SOV NU! JAG SKÄMTAR INTE! 1! 2! 3! Zzzzzzzzz!

Uppdatering: 02.02. Inte sover jag. 

Uppdatering: Dagen efter. Det slutade lyckligt, vid kvart över två ringde jag Karna (enda fördelen med att ha henne långt bort, klockan var 18.15 där) och drack varm saft. Sen somnade jag som ett barn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar