måndag 1 juli 2013

K*k i hatt är ingen barnsång, Anna Lundin ditt jävla pucko.

Barnen, mina egna och allas våra, är ju alltid prio ett i mitt liv, men alltså, jag gillar ju att ha roligt också! Så nu har jag gjort något dumt. 

Jag älskar humormusik och har en liten lista med mina favoriter på Spotify. Men den är rätt kort och jag är ständigt på jakt efter fler roliga låtar. Så i går när vi var hos Björn och Annelie blev jag glad när Björn påminde mig om den mycket skojiga Kuk i hatt som också fanns på Spotify, och ville lyssna på den. Och barnen var ju där så...

Grejen är att de också verkligen gillade låten. Och jag tänkte att det är väl inte så farligt att stoppa kuken i lite olika saker. Som peruker, plättar, hundar och Jesus och... Faan nu kan de den jävla låten utantill. Och vill spela den för sina kompisar. 

Jag hoppas att de inte blir alltför skadade nu. Och jag vill verkligen försäkra allmänheten om att jag har ett bättre omdöme än så när det kommer till låtval i yrket. Jag skulle aldrig varken sjunga Flickan i Havanna eller Brev från kolonien med ungarna i skolan och jag väljer aldrig låtar oreflekterat. 

Så nu när barnen ska till kompisar och leka övar jag med dem att de ska sjunga Tut i hatt, att de inte ska sjunga den alls finns tyvärr inte på kartan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar