tisdag 2 april 2013

Halkkörning

Som alla vet är det lättare att komma i tid ju mindre tid man har på sig. Detta bevisades idag när jag vaknade 45 minuter innan jag skulle vara på körskolan (det tar 35 minuter att cykla dit). Slängde på mig lite kläder och la en bit pizza från igår i en påse och cyklade iväg innan jag hunnit fatta vad som hände.

Jag körde snabbt så klart och kom fram fem minuter tidigt, det skulle jag aldrig gjort om jag hade haft en timma på mig.

Fick sätta mig i en bil med tre små söta ungdomar och en ny körlärare som jobbade sin första dag. Vi pratade lite om namn och att många byter efternamn. Till exempel hörde jag på radio att en man nyligen bytt sitt eftenamn till Nathaliespappa. Jag hade hört att man bara behöver skicka in en underskriven blankett för att byta efternamn, så jag hotade med att byta körlärarens efternamn till Kuggare om han inte godkände mig.

Sen fortsatte jag att hålla låda mer än alla femton gymnasieelever tillsammans och så körde vi lite, men det var väldigt lite. Skulle man räkna kronor per minuter bakom ratten så blev det väl ungefär hundra kronor i minuten. Men det var kul och vi blev godkända allihop, så läraren får behålla sitt efternamn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar