måndag 29 april 2013

Glad vecka och ångestvecka

Efter en rätt jobbig period med körkortsupploppet och lite annat verkade det som att allt löste sig på samma gång och jag var verkligen glad och lättad. Så sedan i onsdags har jag varit på gott humör och känt det som att livet är rätt roligt. Jag har kört runt i bilen och känt mig nöjd med mig själv och familjelivet har varit harmoniskt.

Men idag när vi var på sjukhuset så sa läkaren att det är lite konstigt att trombocyterna är så låga och att de vill ta ett extra märgprov på måndag bara för att vara säkra på att det inte är ett återfall på gång. Så det där som hon sa om att det inte förekommer återfall under den här perioden var inte riktigt säkert verkar det som. De är inte oroliga, men de vill göra det för säkerhets skull.

Känner mig inte lika harmonisk längre. Men jag har ju körkort...jippi... Äsch, det funkar inte längre.

Jag får nöja mig med sex glada dagar, bättre än inget. Var på väg att hetsa upp mig och börja oroa mig ordentligt, men så tänkte jag "orka!", la ner det hela och har nu bara en lätt gnagande oro i bakgrunden. Det där har hänt mig en gång förut när jag hade haft en jobbig period på sjukhuset och sedan gick in på Coop. Jag kände hur jag började få en panikångestattack, men då tänkta jag också orka och la bara ner den. Att vara lat kan ha sina fördelar.

Kan också konstatera att det är bra för mig med blogg, för när det händer något dåligt så tänker jag mindre "Åhhh jag hatar mitt liv" och mer "Vad ska vara med på bloggen och hur ska jag formulera mig". Och dagbok skulle inte fungera eftersom allt man gör ensam är värdelöst och har knappt ens inträffat enligt mig.

Men Valborg ska bli kul, jag älskar att titta på eld. Det bästa är när man måste vara uppe sent och vakta elden med grannarna.

2 kommentarer:

  1. Det var tråkigt att höra. Som människa får man på nåt vis försöka hitta och leva på dom ljusglimtar som finns när det känns som värst. Jag har själv en farsa(58) som lever på lånad tid sen 10 år tillbaka.

    Fortsätt med bloggandet tycker jag. Jag brukar känna att det rensar hjärnan lite oavsett vad jag skriver och inte skriver om.

    SvaraRadera