lördag 22 juni 2013

Ofrivillig nattuggla

Klockan är kvart i tolv på söndag kväll och jag befinner mig i en situation som jag tyvärr försatt mig i ett antal gånger, men hoppas att jag inte behöver hamna i igen. Det är min tur att ge medicin och jag glömde att det ska vara två mediciner som måste ges med en timmas mellanrum. Som ni förstår är det drygt när man ska gå och lägga sig och redan har varit uppe lite för länge och tittat på Breaking bad, och man inser att man måste sitta uppe och uggla i en timma till. (Medicinen ges förresten genom en knapp i magen när hon sover för er som undrar.)

Jaha, vad kan jag berätta om när jag nu ändå sitter här? Dagens stora händelse är förstås att min bror Samuel kommit hem från Australien för att hälsa på i fem veckor. Vi har inte setts på ett och ett halvt år och trots att vi skypat så var det lite chockartat att se hur stor och vuxen han hade blivit. 


En mysig kväll med grillning och Monopolspel hade vi. Rex älskar att spela Monopol och jag tycker förstås att det är jättetråkigt så han passade på att spela med mästaren. Samuel pluggar ju business management och har typ tre jobb så det där är hans grej. Jag var bank och lekte lite med hatten, skon och bilen. 

Jag råkade bli lite full också, men det är vitrinskåpets fel. Vi har fyra skåp med vitrinluckor i nya köket. Och när vi hade vitrinskåp måste vi ju köpa glas. Och när vi hade glas måste vi ju köpa sprit och göra drinkar. Sen blev det drygt att vänta på Samuel så då piggade vi upp oss med tequilashots. 

Men nu är jag så nykter så, och det har inte ens gått en halvtimma av timman. Tur att man kan se tv på telefonen. God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar