fredag 14 juni 2013

Ensam hemma och sammanfattar våren

Detta är näst sista dagen jag är ensam hemma. Och eftersom man aldrig vet om saker blir av så firar jag som att det var sista dagen. Och hur gör jag det? Genom att i lugn och ro städa köket och kolla stand up på Netflix. Jag har tittat på Gabriel Iglesias och Louis CK och suttit och gapskrattat i min ensamhet. Som när LCK skämtade om föräldraskapet: "You're not a woman until people come out of your vagina and step on your dreams." 

Om jag ska sammanfatta den här vårens vabbande då Alice har varit på dagis rätt mycket och jag då varit ensam mellan nio och tre så har det varit väldigt bra för mig. Om jag blundar och känner efter kan jag märka att jag vilat såpass mycket att jag har reserver att ta av och inte genast bryter ihop om det blir stressigt eller något går mig emot. Det är viktigt eftersom det fortfarande kan bli benmärgstransplantation och då kommer jag att behöva kraft. 

Sen känner jag också att jag uträttat saker utanför hemmet och det är också viktigt för att jag ska må bra. Framför allt tagit körkort förstås, men också lärt klass 5 att spela instrument (lyckad avslutning idag) och börjat engagera mig lite i politik och föreningsliv. 

Och som en bonus har jag upptäckt att jag kan trivas rätt bra med att vara ensam också. Jag vet inte om det mest beror på att jag utvecklats som människa eller på att jag skaffat smartphone, men det är skönt att veta att jag inte behöver känna mig uttråkad och rastlös bara för att jag är själv.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar