fredag 30 augusti 2013

Vecka med Humanisterna, loppis, kräftor och boxercise.

Jag hinner knappt blogga nu när allt dragit igång, nu tex multitaskar jag genom att blogga och få massage samtidigt. 

Jag var på ett box-pass på Friskis nyss och då blir det lätt att man tar i lite mer än man borde. Först var jag med en jättekort kvinna som hade ont i handlederna. Jag höll på att mosa ner henne i mattan, plus att jag var tvungen att stå på knä i vissa övningar. Så efter ett tag så fick jag köra med funktionären och kvinnan avvek från lokalen. Vet inte om det syns att jag är väldigt röd i nyllet efteråt. 


Vad mer, vad mer... Möte med Humanisterna i tisdags. Vi humanister i Västerås kommer att ha en studiecirkel i höst med mig som cirkelledare och det var första tillfället. Det var faktiskt jätteroligt, det finns ett skäl att jag är lärare, jag trivs med att leda diskussion. Alla verkade nöjda också. Bland annat tog vi upp en tvistefråga som verkar vara på tapeten i Stockholm, den om ifall vi ska vara en gemenskap och ha ceremonier och dylikt eller om vi bara ska vara opinionsbildare och debattröst. Vi som var där var överens om att vi ville ha båda. Sen gick jag, Björn och Anna och svingade en bägare. Jag känner mig så avslappnad med humanistmänniskorna och kan vara mig själv utan att ha ångest när jag cyklar hem. 



På lördagen var det fullt upp, jag handlade och fixade inför en pubkväll vi haft i vårt gamla k-märkta magasin här i Åkesta. Sen var jag en sväng på en loppis som en bekant till mig från Vänsterpartiet hade hemma i sin lägenhet. Det var kul, mycket fräschare än vanlig loppis och man kan gå bananas och köpa allt man vill ha utan att tänka så mycket, även barnen shoppade loss. Hon hade en del riktigt fina saker och bjöd på fika också. 

Sen var det själva puben som inleddes med att vi åt kräftor och sen var jag bartender och sålde till självkostnadspris. Då tyckte folk att det var kul att bjuda laget runt och onykterhet rådde. 


Många samtalsämnen avhandlades och till min glädje var det någon annan som tog upp barnsexhandel och inte jag. Det är verkligen inte kul att vara den som alltid ska börja prata om sexuella övergrepp, det dödar nästan alltid stämningen. Men jag gör det ändå, speciellt när det som nu varit aktuellt i media. De som har intresse av att övergrepp ska fortgå, vinner på att de flesta inte vill tala om dem. Därför gör jag det. Varför har vi tex bara två poliser i landet som jobbar med barnsexhandel när en annons av en fjortonåring får 100 svar på en vecka? Intressant diskussionsämne tycker jag. 

Det var min vecka förutom att jag jobbade också och det går fortfarande bra. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar