fredag 23 augusti 2013

Lycklig över mina fredagar

Här sitter Alice och jag och myser framför Smurfarna. 


Ända sedan förra veckan har de turats om att spy, så vi har pusslat och Chrille har vabbat för att jag ska slippa vara borta första veckan. På fredagar har jag bara tre lektioner så Chrille hinner med att jobba en hel dag nu när jag kommit hem. Bara Alice är fortfarande dålig, så vi tar det lite lugnt innan jag åker och hämtar de andra. 

Men detta skulle ju handla om mina lyxiga och roliga fredagar. Enköpings kommun har ett system där en lärare från Kulturskolan kommer till alla skolor och har kompanjonlektioner i år två, dvs att jag sitter och tittar på när han har lektion. Dessa två lektioner har jag först på fredagar. Sedan har jag en lektion med en femma och därefter endast planeringstid. 

Det innebär att jag varje fredag får träffa en kollega att inspireras av, ha en enda egen lektion med en supergullig och duktig grupp, och planera så länge att jag kan känna mig klar inför helgen. Och sedan vara pigg och glad när jag hämtar barnen. Kan inte minnas när det hände senast, och det är verkligen på tiden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar