tisdag 25 december 2012

Juldagen

Idag vaknade jag till beskedet att Alice hade 39,7 och Sloken var på väg till sjukhuset med henne. Grabbarna satt och spelade sitt nya Skylanders Giants så jag låg kvar i sängen och läste boken jag fick av mamma, Jag skulle aldrig ljuga för dig eller något liknande. Den var lite bra men inte helt trovärdig. Jag läste ut nästan hela boken medan de spelade. Då var klockan typ halv ett och jag frågade om de ville ha lunch. Visade sig att de inte hade ätit frukost... De tog varsin macka och fortsatte spela. En granne hade dykt upp också. Så nu vet jag hur länge de spelar om de får välja själva. C:a sex timmar.

Sen ville de leka med de komposterbara leksakerna som jag hade köpt. Det var kul och vi höll på ett bra tag. Playmais och borgar av kartong som man får måla själva var det. Allt från Ekoleko. Vi spelade lite spel som de fått också. Det var otroligt lugnt och harmoniskt och ljusår från den tärande tillvaro jag har när tvillingarna är hemma med mig.

Alice och Sloken kom hem från sjukan och det visade sig att hon antagligen fått vattkoppor. Det var typ det sämsta man kan ha under cellgiftsbehandling tyckte jag de sa där i början, så det är väl inte så bra. Det skumma är att hon har haft det förut. Hennes immunförsvar är nollställt pga behandlingen hade de tydligen sagt. Låter lite läskigt.

Efter lite saffranspankaka på gårdagens grötrester och en del mys åkte de igen. Jag lade pojkarna och tittade på lite efterlängtad vuxenteve. Bl a ett program om Mark Zuckerberg som fick mig att undra om det där Google+ kanske kan vara något. Rätt skön juldag om man bortser från oron som blossar upp så fort det inte är smooth sailing med behandlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar