onsdag 26 december 2012

Infektionskliniken.

Ligger på infektionskliniken och kan inte sova. Jag har blivit väckt så mycket på sjukhus så jag har svårt att slappna av. Om en timma ska de komma in och sätta ett dropp som ska gå i en timma och sen börja pipa, så det känns som det inte är så stor ide' heller. Jag ska egentligen börja jobba i februari, men just nu tvivlar jag på att det kommer att funka. Men sjuklingen mår rätt bra i alla fall.

På plussidan så har sjukhusmaten blivit väldigt mycket bättre sen de gjorde om kostenheten. Det stod några jeppar i kockmössa och gjorde reklam för Kost i sjukhusfoajen för ett tag sen. De frågade om jag ville ha en vattenflaska som det stod Kost på. Jag tog flaskan och sa att jag fortfarande tänker säga till folk att maten är dålig. De förklarade då att de har gjort om och att maten nu ska vara tillagad på plats och vara bättre. Och idag fick jag erfara det. Så nu offentliggör jag här på bloggen att maten numer är god så får åtminstone mina syrror veta det.

3 kommentarer:

  1. Det gläder mig mycket att de nu bryr sig om en sådan viktig friskfaktor som kosten. Vad fick du för mat?/ Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. En Jansson som smakade som hemlagad (Så fick jag min Jansson ändå!) Och en fräsch liten sallad med rucola.

      Radera
    2. Chrille fick köttbullar och fruktsallad med citroncrèmefraiche till efterrätt.

      Radera