lördag 16 juni 2018

Sortering och skyltar

Nu ligger jag och softar hårt på min första semesterdag. Alldeles ensam...

Jag är så glad och nöjd med terminsslutet, avslutningen i kyrkan gick bra och jag fick spendera en stor del av de sista planeringsdagarna med att sortera förbrukningsmaterial och läromedel. I och med att jag alltid är i samma klassrum får jag tid över till att hålla på med det gemensamma när de andra flyttar.

Jag älskar att sortera saker och sätta på små skyltar! Inte bara spar det tid och är praktiskt när man ska hitta grejer. Det är också viktigt för den psykosociala arbetsmiljön. De som är nya måste kunna hitta vad som finns och ha lika mycket tillgång till allt som gamla rävar. Och så hatar jag när man måste ha kompisar på jobbet för att i smyg få något från deras stash när man behöver, och att de som inte är i något gäng inte får ha saker. Jag har sett rysansvärda exempel på detta under mitt arbetsliv.

Jag har också haft tid att fixa i min musiksal så allt onödigt är borta från golvet och alla fula papper på väggen är inramade. Nu tycker jag att jag utnyttjar den lilla sal jag har till max. I sommar kommer väggarna att bli målade så jag kommer få det så fint nästa år!  (Jag får fota efter sommaren.) Ja fy fan vad nöjd jag är. Jag älskar mina kollegor också.

Här hemma är det inte lika kul att städa och sortera, men ändå rätt kul. Jag ska snart ta itu med det så det är fint när barnen kommer på måndag. Det var länge sedan jag pysslade och så här hemma, men precis som jag känner ett lugn på jobbet när jag vet var allting är och det är fint, så tror jag det är viktigt för avkopplingen att det är ordning här och att man får gå på fina smulfria golv. Men det kan också hända att jag skiter i det.

Nä, nu tror jag att jag sätter på en podd och tar och cyklar till Liedl... Det politiska spelet får det bli.

Har lite ångest dock för att jag kastade 
några såna här fina floror.
Skulle gett dem till fritids som 
pysselmaterial. Tog hem en i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det är en podcast om nutidspolitik med Henrik Torehammar, som jag älskar.

      Radera