fredag 4 juli 2014

Pajfabrik och födelsedagsfest

Idag hängde jag på K&K för att titta på ett par lägenheter som de kanske skulle köpa. De var fina, men till slut bestämde de sig för att de ska fortsätta försöka hitta något mer centralt som passar med den energi de försöker skapa i sitt liv just nu. Det var kul för mig att träffa en amerikansk mäklare och se lite olika lägenheter. Det är väldigt mycket heltäckningsmatta överallt, till och med i trapphusen och i köken. Gross. I närheten av en av lägenheterna kände de en familj som har ett pajbageri, så vi gick in och sa hej. En av kvinnorna hade sin bäbis med när hon bakade pajer. 


Först tyckte jag att det såg gulligt och mysigt ut, men sen tänkte jag att det nog hade varit mysigare för dem om hon varit mammaledig. 

Jag som alltid strävar efter att välja det mest amerikanska alternativet köpte en cherry pie, den var god. 

Sen tränade jag lite yoga och stod på en crosstrainer och kollade på Fox news ett tag. Karna jobbade från gymcaféet, hon jobbar lite här och var med sin dator och telefon. 

På kvällen gick vi till en födelsedagsfest hos den här söta tjejen:


Med det här glada gänget:


Killen till vänster om mig pratade jag mest med, mycket om politik och det amerikanska samhället. Jag lärde mig lite nya grejer om hur krångligt det är att rösta i USA till exempel. Eftersom jag hade klargjort att jag ville ha det så amerikanskt som möjligt tog de fran det amerikanskaste de hade: 50-procentig moonshine som kallades vit whiskey men luktade som färgborttagningsmedel. 


Vet inte om ni kan skönja XXX:en på burken. (Det kom i en burk.) 

Jag hade supertrevligt på festen men vi åkte hem rätt tidigt för att kunna satsa allt på morgondagens jätteamerikanska 4:th of July-firande. Så nu kl 23 är jag safely in bed.  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar