fredag 6 juni 2014

Knytis för mångfald

Idag hade nätverket Västerås älskar mångfald ordnat ett knytis i Vasaparken som vi var på. Vi hade med oss nacos eftersom det var nachonaldagen, men det visade sig att det var fikaknytis. Man skulle också ha med sig gitarr så det hade jag. De vuxna var inte så peppade på allsång, men jag sjöng lite med barnen och ett par vuxna sjöng med också. Vlt kom och filmade så ni kan titta lite:


Någon hade bakat en jättefin tårta och goda snitsiga kakor och stämningen var gemytlig även om folk mest satt med sina kompisar och inte minglade så mycket. 





Det roligaste med det hela var att jag stötte ihop med en kompis till syrran som jag tycker mycket om och fick se hennes barn och barnets pappa för första gången. Samt att jag träffade en person som jag var kompis med under en kort period i gymnasiet och som jag glömt bort fast jag gillade henne jättemycket. Först fattade jag inte vem det var, men så plötsligt ramlade alla minnena fram, det var ballt.

Jag hoppas att detta kan bli en återkommande tradition, fast att det nästa år blir nachobuffé. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar