söndag 19 januari 2014

Garagefynd-några kära ägodelar från ungdomen

Nu har vi kommit så långt med garagestädningen att vi hittat lite av mina grejer. Jag är inte mycket för att spara saker över huvud taget, men det finns sådant som jag inte vill slänga. Jag ska visa några artiklar i papper från den första vuxentiden, runt tjugoårsåldern. Jag älskade kitsch i konst och musik, det gör jag väl fortfarande men inte med samma passion. Jag hade två Pierre et Gilles-böcker; en att titta i och en att klippa i.


Självporträtt på konstnärerna

När det gäller musik var det min kära Marc Almond som gällde, det är väl någon slags popmusik, men jag tänker på den som kitschmusik. Passionerad, färgstark och vacker utan att skämmas eller försöka vara cool. Jag var med i hans fanclub kallad Vaudeville and Burlesque, här är lite material därifrån. Enda fanclub jag varit med i förutom Fantomenklubben (blev riddare).


Det är svårt att välja ut en låt för er att lyssna på, men här är en av många favoriter, She took my soul in Istanbul.

Sen hittade jag ett anteckningshäfte där jag från ena hållet har skissat på min tatuering, och från andra hållet haft en ambition av att skriva upp anekdoter som är roliga att minnas. Där finns tex en kille som tatuerade in de kinesiska tecknen för "oändlighet" och "tjur". Sen träffade han en kinesisk kompis som undrade varför han hade tatuerat in "oändligt många kossor". 
 
Där fanns även en bok med pappaskar som man kan pyssla ihop. Jag tyckte de var så fina så jag ville spara dem, men nu har det ju gått 15 år så jag gjorde några med barnen. Titta på den lilla med fåglar, den har jag gjort av ett julkort. Jag är så kreativ!
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar