lördag 21 september 2013

Arbetsdag

Idag var det arbetsdag, dvs folkfest för oss Åkestabor. Först får man välja ett jobb, men jag hittade på ett eget. Jag ville städa det superlortiga magasinet där vi hade pub för ett par veckor sedan. Jag tänkte nämligen anordna halloweenpub också och det ligger en massa skräp där plus att det är fullt med flugskit och spindelnät. 


Jag fick lite hjälp av Anna-Karin och Tam också. 


Oh, vad fint det blev. 


Tam och jag hittade tjejspelet Fnizz i en låda. Komplett med små papiljotter och allt. Perfekt för oss som älskar killar, idoler och husdjur. 


Vi bestämde oss för att ha tjejkväll och spela Fnizz. Vi tar såklart med häftig musik, toppensinne för humor och fettbildande godis. 


Ni som inte bor i Åkesta kan väl för all del också få komma, hör av dig om du är intresserad. Inget datum bestämt än. Men du måste vara modig, för man kan få uppgiften att ringa upp en kille!

De andra sågade bland annat ner ett päronträd. Smart, det är mycket lättare att plocka päron nu. 


Jakob sågade plankor till en lekstugedörr.


Det lät illa. 


Barnen jobbade också. 


Men vadfalls! Ska ni ta bort boulebanan?! Jag har ju tänkt att spela boule där i sex år!


Oh well. Dagen var väldigt rolig för hela familjen, alla ungar var ute och lekte, man får träffa grannarna och äta lunch tillsammans och nu känner jag att jag gjort ett gott dagsverke. Och så fick jag sol på mig dessutom. Nu får vi se om kulturnatten blir lika lyckad. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar