söndag 17 februari 2013

VP-möte med sjukt sammanträffande

Nu har jag börjat komma igång och ta mig ut i samhället. Inget ont om grannar och dagisföräldrar, men jag längtar efter att träffa lite folk med likartade tankar som jag själv, och efter att göra någon form av insats i samhället. Så jag har två saker på gång. Dels var jag igår på Vänsterpartiets årsmöte och dels har jag bestämt att nästa vecka möta upp med de medlemmar av Humanisterna som är intresserade av att starta upp en lokalavdelning här i Västerås. Det verkar vara fem-sex personer. Jag har aldrig varit aktiv i någon av grupperna förut så jag känner ingen. Jag googlade lite på personen som var sammankallande till Humanisternas träff för säkerhets skull, och det verkade vara en människa som jag kan tänka mig att träffa.

Igår var jag då alltså på Vänsterpartiets årsmöte. Jag har varit med ett tag men det har inte varit läge att engagera mig något vidare, så det var första gången. Jag hade en dragning åt Miljöpartiet för några år sedan, men i och med skolvalsreformen gjorde de mig slutgiltigt besviken.

Jag anlände tidigt och satte mig längst in på bakersta raden eftersom jag mest tänkte observera det hela, och rummet började fyllas upp. Förvånande nog så satte sig en ung man på ett osvenskt sätt på platsen bredvid mig fast det finns flera tomma platser på raden. Mötet öppnades och personerna som var föreslagna på olika poster presenterade sig genom att resa sig upp när deras namn läses upp. Plötsligt hör jag ett namn som jag känner igen, och den unge mannen bredvid mig reser sig upp.
-SKÄMTAR DU MÄ MEJ! utbrister jag då jag inser att det är samma person som jag ska träffa nästa vecka på Humanisternas träff.

Jag har alltså bestämt mig för att göra två helt skilda saker (de flesta humanister är folkpartister) och stöter på samma snubbe på båda ställena. Men eftersom vi båda är humanister så är det ju troligtvis ingen av oss som tror att detta sammanträffande betyder något. Men om det ändå gör det så hoppas jag på att det tyder på att vi kommer att bli ett radarpar som förbättrar Västerås på minst två fronter. Jag hoppas i alla fall på intressanta diskussioner om t ex sånt här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar