fredag 13 juli 2018

Fortsätter med sömnhygienen



Det  gick bra att sova igår, så kanske det är ok att sätta sig och fundera över dagen någon timma innan läggdags. Efter gårdagens blogguppdatering lyssnade jag på en kroppsskanning och sen struntade jag i jag i att lyssna podd. Det enda som inte var normalt var att jag drömde ovanligt starkt och vaknade några gånger. Den ena gången drömde jag att jag satt på en bänk med en människa med nån slags fågelhuvud och så kom Charlie Sheen och högg ihjäl honom så det kom jättemycket blod. Sen dömde jag den obligatoriska drömmen inför varje skolstart där min lektion ballar ur på ett eller annat sätt och barnen ignorerar mig. Denna gång var ringen av barn jättestor så jag fick springa runt för att alla skulle höra mig plus att elevassistenten sköt på barnen med vattenpistol så jag fick be honom gå ut.

Nu när jag har varit hemma mycket och tagit det lugnt för att bli en cool och mindful person har jag fixat mycket med hemmet. Idag tog jag och ungarna ut allt ur alla garderober och organiserade om. Lägga in allt blev vi dock inte klara med...

Tidigare i sommar syddaejag lite draperier till loftsängen så Rex ska få lite privatliv i alla fall. Sen dekorerade jag den svarta hyllan me sidor ur en gammal flora så det blev lite mer harmoniskt. I denna grotta av tyg ska Rex nu framleva sina tonår.



Så till frågan om vad som trycker mitt sinne för närvarande. Så klart mycket att göra inför skolstart, bland annat ska jag sätta ny text till låten Het av Theoz, som lärarna sedan ska framföra för barnen. Men det är OK. En annan sak är att jag lyssnade på Psykopatpodden som min frisör rekommenderade,  och när de beskrev den PTSD och de symtom man kan ha efter en relation med en psykopat, men även efter andra trauman insåg jag att jag hade flera av de lättare symtomen under mina tonår och efter att jag flyttat hemifrån. Jag tänkte så klart aldrig då på att det kunde vara något sådant, utan fokuserade bara på att jag inte var "normal". Det känns sorgligt i efterhand. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar